avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Wycieczki

Kliczków po raz kolejny

Sobota, 20 maja 2023 · dodano: 20.05.2023 | Komentarze 0

Tym razem wraz z Cyklistą Szprotawskim i licznym gronem miłośników roweru wybrałem się do zamku w Kliczkowie.
Po dotarciu na dziedziniec, zrobiliśmy wspólne foto i posiedzieliśmy ponad godzinkę przy kawce.
Między innymi zwiedziliśmy cmentarz koni (ponoć to jeden z dwóch w Polsce).
To już mój któryś raz z kolei gdy odwiedzam to miejsce, a za każdym jednym razem zawsze coś nowego uda mi się zobaczyć ;) No i wiadomo, nowi ludzie, nowe znajomości - jak dla mnie bezcenne :)

Do Jelenina po raz pierwszy

Wtorek, 9 maja 2023 · dodano: 19.05.2023 | Komentarze 1

We wtorek, 9tego maja po skończonej pracy wybrałem się do Jelenina odwiedzić kolegę :) Pierwszy raz wybrałem się rowerem w te strony, myślę że nie ostatni :)
Po drodze w lesie, ukryte są ruiny jakiegoś stalagu - szukałem ale nie znalazłem, stąd motywacja by tam powrócić i znaleźć :)

Wycieczka rowerowa z dziećmi

Środa, 3 maja 2023 · dodano: 03.05.2023 | Komentarze 0

W samo południe z Tomaszowa w nielicznym małym składzie ruszyła wycieczka rowerowa. Trasa prowadziła poprzez Bożnów do Bukowiny  Bobrzańskiej, gdzie Sołtys przygotował nam miejsce z ogniskiem.
Chociaż było nas malutko, pogoda oraz atmosfera dopisała :)  Dzieciaczki zadowolone, uśmiechnięte wyhasały się na placu zabaw, pojedliśmy kiełbasek, wypiliśmy kawę i długo sobie pogawędziliśmy, gdyż to było nasze pierwsze spotkanie.
Po ognisku pojechaliśmy odprowadzić kolegę Marcina do domu, który zaprosił nas na dobry soczek więc jeszcze ze dwie godzinki posiedzieliśmy u niego na podwórku ustalając przy tym tematy następnych wyjazdów.

Dzień Ziemi z Ogniwem Żagań

Sobota, 22 kwietnia 2023 · dodano: 01.05.2023 | Komentarze 0

DZIEŃ ZIEMI Z OGNIWEM
Obchody Dnia Ziemi z Ogniwem rozpoczęliśmy wycieczką rowerową z regionalistą Stanisławem Byczkowskim.
Spotkaliśmy się przy Domku Portiera koło pałacu książęcego, skąd wyruszyliśmy na przejażdżkę po parku książęcym.
Następnie poprzez uruchomiony po remoncie Most Kolejarzy dotarliśmy do stacji uzdatniania wody, gdzie przywitał nas prezes Żagańskich Wodociągów i Kanalizacji, pan Cyprian Maszlong.
Z wielkim zaciekawieniem wysłuchaliśmy pana Prezesa, który w bardzo przystępny sposób opisał nam drogę, jaką przechodzi woda pozyskana ze studni głębinowych, zanim dotrze do odbiorców.
Mieliśmy również możliwość wstępu do stacji filtrów, stacji pomp tłoczących wodę do sieci wodociągowej oraz do pomieszczenia, w którym znajduje się aparatura sterująca i kontrolująca przebieg procesu technologicznego.
Na koniec zwiedziliśmy stację uzdatniania wody i pięknie odrestaurowaną więżę ciśnień z 1893 roku.
Kolejnym punktem wycieczki był krzyż wotywny w parku górnym, następnie książęca leśniczówka koło tartaku na Moczyniu i tunel Harry.
Wycieczkę zakończyliśmy koło Muzeum Obozów Jenieckich.

Dąb Chrobry - wycieczka rowerowa do Przemkowa

Czwartek, 23 sierpnia 2018 · dodano: 25.08.2018 | Komentarze 5

W miniony czwartek i zupełnie spontanicznie udało mi się spotkać z Łukaszem (Wataha Przemków).
Nasze spotkanie wstępnie kilka dni wcześniej było obgadane, ale nie pewne, gdyż żaden z nas nie wiedział kiedy i gdzie będzie jeździł. Ja z racji tego, że urlop mi dobiega końca, postanowiłem sobie pojeździć i za cel przejażdżki obrałem sobie właśnie Przemków. Gdy byłem na wyjeździe z Małomic, napisałem do Łukasza SMSa z informacją że podążam w jego rejony, podałem wstępnie którędy będę jechał (chciałem wg mapy prostą drogą DK12), ale on nakierował mnie bocznymi i stwierdził że jednak też wyjedzie w moją stronę i gdzieś tam się stykniemy. Spotkaliśmy się w miejscowości Cieciszów, na szybkiego obmyśliliśmy gdzie by tu uderzyć i ruszyliśmy wspólnie do Przemkowa.
W Przemkowie zaprowadził mnie do Parku w którym chciałem zobaczyć słynny Dąb Chrobry.
Chwilę pokręciłem się po parku i z racji tego, że była to już późna godzina DK nr 12 powróciłem spowrotem do domu.
Aktywnie spędzony czas, nowa znajomość, nowe trasy i miejsce - także wszystko na plus :)
Następnym razem, umówimy się dużo wcześniej (najlepiej z rana) by objechać jeszcze kilka szczególnie ciekawych miejsc w Przemkowie - także do następnego razu!  :)

PRZEBIEG TRASY :

MAŁOMICE - Sowiny - Szprotawa - Henryków - Wiechlice - Cieciszów - Sucha Dolna - Niegosławice - Rudziny - Karpie - Piotrowice - PRZEMKÓW.

PRZEMKÓW - Szprotawka - Wiechlice - Szprotawa - Sowiny - MAŁOMICE

Witków rodzinnie - Wieża Rycerska po raz kolejny

Niedziela, 22 lipca 2018 · dodano: 22.07.2018 | Komentarze 2

Dzisiejsza niedziela zleciała rodzinnie. Po raz kolejny odwiedziliśmy Wieżę Rycerską w niedalekim Witkowie oddalonym 11km od Małomic. Mimo tabliczki "Teren prywatny - zakaż wstępu" udało nam się wejść na posesję i wykonać kilka fotek :)
Pogoda dopisała, w Witkowie poznaliśmy kilku młodych bikerów, którzy postanowili nas kawałek odprowadzić.

Okolice Szprotawy w SPD PD-M520

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 13.07.2018 | Komentarze 0

W niedzielę 8mego lipca, korzystając z ładnej pogody i wolnego od pracy dnia postanowiłem wziąć Kross'a i chwilkę pojeździć :)
Z Małomic podjechałem do serwisu w Bobrzanach, a z Bobrzan DK12 pojechałem w stronę Szprotawy kierując się na Leszno. Na początku mojej wycieczki, nie wiedziałem do końca gdzie chcę jechać, ale gdy byłem w Szprotawie, postanowiłem udać się na powojskowe lotnisko w Wiechlicach.
Pokręciłem się trochę po tych okolicach, po czym wybrałem drogę powrotną do domu zataczając pętlę, czyli pojechałem przez Bobrzany a do Małomic powróciłem przez Lubiechów i Śliwnik.
Po drodze zatrzymałem się przy Elektrowni wodnej w Henrykowie, po czym udałem się w drogę powrotną do Małomic, zahaczając o Orlen i krótki przystanek na hot-doga :)
W drodze powrotnej, następny przystanek zrobiłem w Puszczykowie - dzielnicy Szprotawy przy zabytkowym kościółku w którym kilka razy miałem okazję grać na mszy - tym razem był zamknięty, więc nie wszedłem do środka.
Ok godziny 21:00 byłem spowrotem w Małomicach :)

Oto przebieg mojej trasy wg Stravy :

....i kilka fotek :

Powojskowe Lotnisko w Wiechlicach :

Elektrownia wodna w Henrykowie :

Puszczyków - Zabytkowy kościółek z XIV wieku :

Wieża Rycerska z XIVw. w Witkowie w trakcie remontu

Niedziela, 17 czerwca 2018 · dodano: 08.07.2018 | Komentarze 0

W niedzielę 17stego czerwca, wspólnie z rodzinką wybrałem się w odwiedziny do oddalonego o 11km Witkowa.
Nie mogło zabraknąć zobaczenia Wieży Rycerskiej a dokładniej jak postępują prace.
Pogoda zapowiadała się super - słoneczko i gorący dzień, jednak zaraz w drodze powrotnej złapała nas burza i totalna ulewa, która nie zostawiła po nas suchej nitki.
Wyjechaliśmy z Małomic, ale wróciliśmy do Bobrzan i zostaliśmy tam do dnia następnego - już nie mieliśmy siły i ochoty w tej ulewie wracać do domu do Małomic.

Wrocławskie Święto Rowerzysty 2018

Niedziela, 10 czerwca 2018 · dodano: 15.06.2018 | Komentarze 0

W tym roku świętowaliśmy już po raz dziesiąty pod nazwą Święta Rowerzysty! Wrocławskie ulice znów opanowały damki, górale, BMXy, szosy, single, składaki i tysiące innych jedno i wielośladów napędzanych siłą mięśni. Prawdopodobnie padł rekord w zakresie liczby uczestników.

Kolorowy i radosny Wielki Peleton ciągnął się kilometrami. Dla zobrazowania – gdy głowa peletonu stała na placu Jana Pawła II przed wjazdem w ulicę Ruską, rowerzyści wypełniali ulicę Legnicką w obie strony, a ogon peletonu jechał jeszcze ulicą Kazimierza Wielkiego. Wstępne szacunki wskazują, że w imprezie mogło wziąć udział około 2500 rowerzystów.
Tegoroczna impreza miała wyjątkowy charakter, bo jest rok wyborczy. Święto jako pozytywna demonstracja poparcia dla ruchu rowerowego od lat przyczynia się do tego, że Wrocław jest obecnie jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast w Polsce. Dzięki staraniom cyklistów i ich przedstawicieli mamy we Wrocławiu około 300 km tras rowerowych (nie licząc dodatkowych 90 km na wałach wzdłuż Widawy). Jest to ilość imponująca, a ostatnie cztery lata były najlepszym okresem w historii wrocławskiej polityki rowerowej
Przejazd wielotysięcznego peletonu wrocławskich rowerzystów, znalazł swój finał na Bajk Pikniku w parku Stanisława Tołpy. Nie zabrakło dobrej zabawy i masy atrakcji dla wszystkich pedałujących od najmłodszych do najstarszych. Znalazła się chwila na podsumowanie dokonań naszego miasta na polu rozwoju infrastruktury rowerowej – zrobił to jak zwykle obecny na Święcie – oficer rowerowy Daniel Chojnacki. Była też chwila na wspólne zastanowienie się, co powinno się na tym polu wydarzyć w ciągu kolejnych pięciu lat, po nadchodzących wyborach. Tematy zgłaszane przez uczestników to sprawy oczywiste, takie jak: ogólna poprawa bezpieczeństwa, usunięcie luk w systemie tras głównych, ale także lepsza edukacja rowerowa najmłodszych, która będzie przygotowywała ich do jazdy od strony praktycznej, wysokiej jakości „zielone” trasy rekreacyjne tzw. greenwaye, żeby można było jeździć rowerem również z dala od zatłoczonych samochodami ulic oraz bezpieczne i zamykane parkingi rowerowe na osiedlach, aby nie trzeba było wnosić rowerów do domów i piwnic.
Święto było pełne radości i zabawy, jednak odbyło się w cieniu tragicznych wypadków, do których doszło we Wrocławiu tej wiosny. W ich wyniku życie straciły dwie rowerzystki. Oprócz wezwania władz do działań uczulających kierowców na konieczność wyrobienia sobie silnego odruchu wypatrywania rowerzysty na drodze, padły również apele rowerzystów o zachowanie szczególnej ostrożności i właściwe stosowanie zasady ograniczonego zaufania, zwłaszcza podczas przekraczania ruchliwych jezdni.
Organizatorzy Święta dziękują wszystkim za przybycie. Wspólna jazda jest fajna, pozytywna i ma głęboki sens. Miasta takie jak Wrocław bardzo potrzebują ruchu rowerowego. Jest on najlepszym środkiem na korki. Rowerzyści potrzebują mało przestrzeni, aby się poruszać, co sprawia, że jadą kiedy wszystko inne stoi. Powstanie tras rowerowych jest w interesie wszystkich mieszkańców, a nie tylko rowerzystów. Skorzystają na tym również – a może nawet przede wszystkim – Ci, którzy muszą z różnych powodów przemieszczać się samochodem.
Cezary Grochowski
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa

Święto Kwitnących Azalii - Iłowa 2018

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 11.06.2018 | Komentarze 0

27 maja w niedzielę Stowarzyszenie Turystyczne ” Ogniwo” zaprasza wszystkich zainteresowanych na wycieczkę rowerową do Iłowej - na Święto Kwitnących Azalii. Odwiedzimy tam m. in. szkółkę krzewów ozdobnych oraz Zespół Pałacowo-Parkowy, wraz z jego największą ozdobą - gajem różaneczników.
Uczestnicy wycieczki przemierzą trasę o długości ~35 km, planowany powrót do Żagania na godz. 15.00.
Zbiórka uczestników wycieczki - Pl. Wolności w Żaganiu o godz. 10.00.
W drodze zawitamy na Powiatowy Folk Festiwal, który odbywać się będzie w godz. 13.00 – 18.00 na Rynku w Żaganiu. Festiwalowi towarzyszyć będzie jarmark ze stoiskami z rękodzielnictwem, rzemiosłem artystycznym, sztuką ludową i kulinariami itp.