avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Maj, 2018

Jazda u siebie #05/2018

Czwartek, 31 maja 2018 · dodano: 13.06.2018 | Komentarze 1

ZESTAWIENIE KILOMETRÓW Z MIESIĄCA MAJ :
Suma km przejechanych w maju to 452,00 z czego 253,74 to kilometry z wycieczek, a pozostałe 198,26 to jazda u siebie (praca, dom, serwis....itp.).

Liv Bliss 3 Womens Mountain Bike 2018 - witamy w stajni :)

Poniedziałek, 28 maja 2018 · dodano: 30.05.2018 | Komentarze 0

W poniedziałek do mojej stajni zawitał następny Bike :)
Dwa dni testu (pierwszy to regulacja, drugi już troszke ostrzej) i wynik - ZOSTAJE ZE MNĄ !!!
Fajny i zwinny :) Koła to 27,5''.
Osprzęt nie jakiś najwyższy, ale chociaż markowy (nie jakieś marketówki) Shimano.
Zdecydowałem, że narazie zostanie tak jak jest, ale już widzę wizję na upgrade :D  Co do tego, mam takie zdanie, że poprostu zajadę to co w nim jest i wymienię już na jakiegoś XT czy tam DEORE, koła WTB i nad widelcem FOXa myśle no i standard hamulce tarczowe hydrauliczne :) To tyle co na początek ;)

Kategoria Nowy zakup

Święto Kwitnących Azalii - Iłowa 2018

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 11.06.2018 | Komentarze 0

27 maja w niedzielę Stowarzyszenie Turystyczne ” Ogniwo” zaprasza wszystkich zainteresowanych na wycieczkę rowerową do Iłowej - na Święto Kwitnących Azalii. Odwiedzimy tam m. in. szkółkę krzewów ozdobnych oraz Zespół Pałacowo-Parkowy, wraz z jego największą ozdobą - gajem różaneczników.
Uczestnicy wycieczki przemierzą trasę o długości ~35 km, planowany powrót do Żagania na godz. 15.00.
Zbiórka uczestników wycieczki - Pl. Wolności w Żaganiu o godz. 10.00.
W drodze zawitamy na Powiatowy Folk Festiwal, który odbywać się będzie w godz. 13.00 – 18.00 na Rynku w Żaganiu. Festiwalowi towarzyszyć będzie jarmark ze stoiskami z rękodzielnictwem, rzemiosłem artystycznym, sztuką ludową i kulinariami itp.

A tak to wyglądało:

Kromlau (Niemcy) wycieczka rowerowa

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 26.05.2018 | Komentarze 22

W niedzielę 20 maja br. Stowarzyszenie Turystyczne Ogniwo zorganizowało wycieczkę rowerową do Kromlau w Niemczech.
Do oddalonego 10 kilometrów od Łęknicy Parku Rododendronów w Kromlau poprowadziły nas Przewodniczki Turystyki Rowerowej z Ogniwa: Irena Niezgodzka i Krystyna Kołodziejska.
W Zielone Świątki organizowany jest tu festyn zwany Świętem Parku i Kwiatów. Na tegoroczne „54 Święto Parku i Kwitnących Kwiatów”, organizatorzy przygotowali wiele atrakcji m. in. targi ogrodowe, występy estradowe piosenkarzy oraz zlot zabytkowych pojazdów.
Atrakcją tej miejscowości jest wielki około 200-hektarowy park rododendronów, jeden z największych parków w Saksonii, który najlepiej jest zwiedzać wiosną, kiedy kwitną azalie i różaneczniki. (rododendrony)
W centralnym punkcie parku nad jeziorem Rakocz/Rakotz znajduje się bazaltowy most łukowy, który efektownie odbija się w wodzie.
W tym roku nie zobaczyliśmy tego efektownego odbicia w wodzie, gdyż natrafiliśmy na prace konserwatorskie mostu Rakoczego.
W pobliżu mostu Rakoczego, zwanym także Diabelskim Mostem obejrzeliśmy inne budowle z bazaltu, a przy posagu Herkulesa zrobiliśmy grupowe - pamiątkowe zdjęcie.
W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeden z najbardziej rozległych parków krajobrazowych w Europie – Park Mużakowski. W Bad Muskau obejrzeliśmy stary i nowy zamek, a po przekroczeniu Mostu Podwójnego powróciliśmy do Żagania.
W wycieczce wzięło udział 38 turystów z Żagania, Iłowej, Wałbrzycha oraz z Wrocławia.

Spotkanie z Ogniwem w sprawie niedzielnego wyjazdu do Kromlau

Środa, 16 maja 2018 · dodano: 16.05.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj na terenie Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu odbyło się spotkanie z organizatorami wycieczki jak i zrzeszonymi turystami na temat niedzielnego wyjazdu rowerowego do miejscowości Kromlau w niemczech.
Fajnie było się spotkać, porozmawiać i porobić przy okazji kilka fotek :)
Także w niedzielę jadę do niemiec - po powrocie napewno wpis z wycieczki się pojawi :)  Jak narazie zbieram siły ;)

Kategoria Spotkania

Rowerowa sobota z Majką

Sobota, 12 maja 2018 · dodano: 15.05.2018 | Komentarze 0

W sobotę z racji ładnej pogody wyruszyliśmy wspólnie na rowerową przejażdżkę :)
Przetestowaliśmy nowo zakupione rękawiczki rowerowe Majki oraz żelową nakładkę na siodełko :)
Oczywiście nikt nie jest w stanie wypowiedzieć się na temat różnych rzeczy po jednym dniu użytkowania - czas pokaże czy zakup był wart swej ceny :P
Ważne, że nie siedzieliśmy w domu przed tv czy też innym urządzeniem tego typu, tylko wspólnie i aktywnie spędziliśmy dzień :)

Pstrąże - miasto widmo / wycieczka rowerowa /

Czwartek, 3 maja 2018 · dodano: 05.05.2018 | Komentarze 5

Witam serdecznie :)
Pierwszego maja, po dwóch tygodniach siedzenia w domu (chorobowe) wyszedłem na festyn, gdzie spotkałem kolegę bikera Andrzeja, który na majowy weekend zjechał z pracy.
Po krótkiej rozmowie, zaczęliśmy myśleć gdzie by tu wybrać się na rowery (ładna pogoda + wolne dni) mówiły same za siebie :)
Od razu wpadłem na pomysł by pojechać do Pstrąża (wiele o nim słyszałem, ale nigdy wcześniej nie byłem) tym bardziej że nie jest to jakoś zbytnio daleko, a moja chora ręka ciągle jeszcze dawała o sobie znać co jakiś czas pobolewała....
Umówiliśmy się wstępnie na czwartek trzeciego maja, choć ciągle nie byłem pewien czy pojadę, czy dam radę z tą ręką jechać gdziekolwiek (z jazdy trzeba czerpać przyjemność a nie jechać z zaciśniętymi zębami z bólu przez głupią rękę).
Jednak się udało, ból ręki ustąpił na tyle, że mogłem spokojnie jechać.
Umówiliśmy się na godz.9:45 w Małomicach na stacji z racji tego, by skrócić sobie o ponad 20km trasę i udać się szynobusem w raz z rowerami do pobliskiej miejscowości Leszna Górnego.
Tak żeśmy uczynili i podróż zaczęliśmy w Lesznie Górnym.
Od stacji Leszno Górne, udaliśmy się do miejscowości BUCZEK oddalonej ok 4km. Jest to opuszczona wioska tuż przed samym Pstrążem (można łatwo zauważyć bo samej tablicy z nazwą miejscowości, jest stara BIAŁEGO koloru!).
Przejeżdżając przez Buczek, dotarliśmy do wiaduktu kolejowego i drogowego w Pstrążu.
Wiadukt drogowy został wysadzony.
W Pstrążu zastaliśmy jedynie same ruiny i pełno gruzu dookoła......spóźniliśmy się trochę, gdyż ostała się jedynie część poniemiecka - część poradziecka została zrównana z ziemią....

Powrót odbył się już bezpośrednio na rowerach - poprzez poligon, w ciągłym piachu w stronę Lubiechowa :)
Wycieczka bardzo ciekawa - szkoda tylko że nie zastaliśmy już części poradzieckiej, ale i tak trochę żeśmy zwiedzili :)

Wysadzony wiadukt drogowy (po boku nieużywany już wiadukt kolejowy)Znaleziona mina (tak sobie leżała na tym betonowym murku)