avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Kwiecień, 2018

Jazda u siebie #04/2018

Poniedziałek, 30 kwietnia 2018 · dodano: 05.05.2018 | Komentarze 0

Zestawienie kilometrów przebytych w miesiącu kwiecień.
Tu jak widać się zaczęło trochę wyjazdów (byłoby więcej gdyby nie moja chora ręka) przez nią ponad dwa tygodnie musiałem odpuścić sobie rower.....ale pogoda już znacznie się poprawiła porównując wcześniejszy miesiąc, ból ręki mija, także mam nadzieję że nadrobię ten stracony czas ;)

Cieplutko pozdrawiam!

Dzień Ziemi z Ogniwem 2018

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 26.04.2018 | Komentarze 3

22 kwietnia już po raz 48 obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Tegorocznym hasłem kampanii Dnia Ziemi w 2018 r. jest walka z zanieczyszczeniem planety plastikowymi odpadami.
Do tej ważnej akcji włączyło się, po raz kolejny, Stowarzyszenie TurystyczneOgniwo zapraszając w niedzielę 22 kwietnia mieszkańców Żagania i okolic do wspólnego i aktywnego uczestniczenia w obchodach.
O godz. 10:00 spod Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu wyruszyła wycieczka rowerowa po Lesie Żagańskim poprzez nieistniejące już miejscowości: Piękną i Zieloną Dolinę, Kałc i Jaszkowice. Wycieczkę poprowadzili Regionaliści Czesław Jednoróg i Stanisław Byczkowski.
W wycieczce rowerowej przy pięknej słonecznej pogodzie wzięła udział blisko 50 osobowa grupa turystów, która przemierzyła 20 kilometrową trasę po leśnych duktach.
Na terenie Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu odbyła się dalsza część obchodów Dnia Ziemi z Ogniwem.
Przeprowadzono konkursy: turystyczno-sprawnościowe, ekologiczny i krajoznawczy. W konkursie krajoznawczym zwyciężyła Lucyna Gościańska ze Stowarzyszenia Turystycznego Piechur. Natomiast w konkursie ekologicznym zwyciężył Kol. Hubert Piwiński z PSP Nr 1 w Żaganiu.
Przy ognisku i poczęstunku turystycznym wręczono zwycięzcom nagrody rzeczowe, a także otrzymane z UM Żagań i Powiatu Żagańskiego materiały promocyjne, elementy odblaskowe, breloczki i notesiki.
Na zakończenie każdy z uczestników otrzymał „ekologiczny wymiennik powietrza” – sadzonkę rodzimych drzew, które przygotowało NadleśnictwoŻagań.
Obchody Dnia Ziemi z Ogniwem sfinansowane zostało z organizowanej Zbiórki do puszki oraz funduszy Stowarzyszenia Turystycznego Ogniwo.
Podziękowania za organizację obchodów należą się wolontariuszom: m. in. dla Przewodników: Czesław Jednoróg i Stanisław Byczkowski, Kol. Barbarze Kamieńskiej, Kol. Irenie i Jarkowi Niezgodzkim a także dla Nadleśniczego Waldemara Babiarza z Nadleśnictwa Żagań.
W imieniu uczestników dziękujemy !

Oto pełna relacja z wycieczki :Fotorelacja :

I kilka fotek luzem :)

Kategoria Wycieczki

Dzień Ziemi z Ogniwem 2018 - zapowiedź!

Czwartek, 19 kwietnia 2018 · dodano: 20.04.2018 | Komentarze 2

Dzień Ziemi z Ogniwem
Stowarzyszenie Turystyczne Ogniwo zaprasza w niedzielę 22 kwietnia br. na obchody Dnia Ziemi z Ogniwem.
Dla mieszkańców regionu w ramach przypadającego Światowego Dnia Ziemi’2018 przygotowaliśmy ciekawą propozycję wspólnego i aktywnego uczestnictwa w obchodach.
Obchody Dnia Ziemi z Ogniwem rozpoczniemy przy Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu, skąd o godz. 10/00 wyruszymy na wycieczkę rowerową z przewodnikiem po peryferiach Żagania.
Następnie po powrocie na terenie muzeum odbędzie się dalsza część obchodów.
Zakończenie imprezy zaplanowaliśmy około godziny 15/30 drobnym poczęstunkiem przy ognisku oraz wręczeniem zdobytych nagród dla zwycięzców w konkursach.

Program Obchodów Dnia Ziemi z Ogniwem
Wycieczkę rowerową z przewodnikiem – Okolice Żagania
Akcja Bezpiecznie z Ogniwem – dotycząca znajomości przepisów ruchu drogowego
Konkursy: ekologiczny oraz turystyczno-sprawnościowe,
Wręczenie nagród dla zwycięzców w konkursach.
Zakończenie Obchodów Dnia Ziemi z Ogniwem – około 1530
Dodatkowe informacje związane z uczestnictwem w obchodach Dnia Ziemi z Ogniwem na stronie stowarzyszenia: www.ogniwo.zagan.pl
Zapraszamy !

Kategoria Zapowiedzi

Dwudniowa wycieczka rowerowa - dzień 2 *GRODZIEC*

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018 · dodano: 20.04.2018 | Komentarze 3

Zacznę od tego że niedziela zleciała nam szybko i była pięknym słonecznym dniem, ale tuż po godz. 22:30 jak zaczęło padać, tak padało przez całą noc i niestety cały poniedziałek.....
O godzinie 9:00 do miejscowości Łąka w której spędziłem noc podjechał po mnie Krzysiek (WolfPL) po czym w porannej mżawce wyruszyliśmy w stronę Bolesławca, gdzie zatrzymaliśmy się na stacji Orlen by zjeść szybkie śniadanie i ruszyliśmy w stronę Grodźca (trasę przejazdu szczegółowo opisuje na blogu WolfPL).
Co tu dużo pisać?? Piękne miejsce - zachęcam wszystkich lubiących mroczne zamki, do odwiedzenia tak uroczego miejsca, ja z pewnością powrócę tam nie raz! :)

Dwudniowa wycieczka rowerowa - dzień 1 *BOLESŁAWIEC*

Niedziela, 15 kwietnia 2018 · dodano: 20.04.2018 | Komentarze 1

Ostatnimi dniami jeżdżąc z Krzyśkiem (WolfPL), postanowiliśmy zrobić jakąś dłuższą wycieczkę, a że ja chciałem poznać szlaki bliżej jego miejscowości, uzgodniliśmy że pojedziemy do Bolesławca, a przy okazji odwiedzimy Zamek Grodziec w Grodźcu.
Tak też się stało, a że nie dałbym rady zobaczyć tego wszystkiego w jeden dzień, odrazu wzięłem się za szukanie na necie noclegu w obrębie Bolesławca, by spokojnie pierwszego dnia (niedzielę) zajechać i zwiedzić z grubsza Bolesławiec, a dnia następnego (poniedziałek) uderzyć od rana na Grodziec i zdobyć Zamek.
Nocleg udało mi się znaleźć w miejscowości Łąki (ok 3,5km od Bolesławca), gdzie odrazu zarezerwowałem noc i w niedzielę ok godz. 10:00 wyruszyłem z domu w stronę Kliczkowa, gdzie umówiłem się z Krzyśkiem i dwoma kolegami z BS, którzy na to spotkanie ze mną przyjechali na rowerach poziomych :)
Wycieczka była super, pogoda ładna, humory dopisywały całej naszej czwórce :P
Wystarczy obejrzeć filmik do którego zachęcam, a ja napewno jeszcze odwiedzę Bolesławiec, gdyż miasto ma wiele ciekawych, nieodkrytych przeze mnie miejsc :)

Stowarzyszenie Turystyczne OGNIWO z Żagania

Wtorek, 10 kwietnia 2018 · dodano: 10.04.2018 | Komentarze 9

Witam !

Nasze propozycje na kwiecień

14 kwietnia br. (w sobotę) odbędzie się Wielkanocny Rajd Rowerowy do Grobu Bożego.
Zainteresowanym uczestnictwem w rajdzie proponuję spotkanie się na Placu Wolności w Żaganiu o godz. 9/30. Stąd wyruszymy do Brzeźnicy, gdzie dołączymy się do uczestników i powrócimy do Żagania.
(W załączeniu Plakat).

Proszę też zarezerwować poniższe terminy:

18 kwietnia br. (środa) Walne Zebranie Sprawozdawcze Ogniwa

22 kwiecień br. (niedziela) Dzień Ziemi z Ogniwem rozpoczęcie wycieczką rowerową o godz. 10/00

Plakat promujący Wielkanocny Rajd Rowerowy do Grobu Bożego :

Kategoria Zapowiedzi

Sobotnie 57 km przekręcone z WolfPL

Niedziela, 8 kwietnia 2018 · dodano: 10.04.2018 | Komentarze 6

Po niecałym tygodniu następny wyjeździk rowerowy z Krzyśkiem.
Tym razem sobota i zrobione ponad 57km!
Już umawiamy się na kolejne wspólne wycieczki, mamy kilka planów na poważniejsze wyjazdy ale o tym na bieżąco by nie zapeszyć.
Poniżej zostawiam standardowo mapkę z Garmina, Filmik, który udało nam się nakręcić jak i kilka wspólnych fotek :)
Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii, rad itp. :)
Pozdrawiam!Spotkanie z kolegą rowerzystą w powrotnej drodze do domu
Ostatnie dwie fotki są z kolegą rowerzystą, którego spotkałem w drodze powrotnej do domu :)

50 świątecznych km rowerowych z Krzyśkiem

Poniedziałek, 2 kwietnia 2018 · dodano: 08.04.2018 | Komentarze 4

W Lany Poniedziałek spontanicznie udało mi się ogarnąć spot z Krzyśkiem (na blogu pod nickiem WolfPL).
Pierwsze nasze wspólne kilometry (Krzyśka rekord bo aż 178,5km!) wyjechał kierując się na Szprotawę z rana, a późną nocą wracał przez Żagań i Świętoszów do domu :)
Warto zajrzeć na jego profil gdyż fajnie i szczegółowo opisał całą naszą wycieczkę oraz umieścił więcej zdjęć.

Oto filmik ze spotkania :

No i kilka fotek z tego dnia :