avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Lipiec, 2018

• Sprzęt KROSS LEVEL B4

Rodzinny rowerowy wypadzik na kawkę i lody do Szprotawy

Poniedziałek, 23 lipca 2018 · dodano: 24.07.2018 | Komentarze 4

W poniedziałek, korzystając z praktycznie całego dnia (bo do pracy miałem na trzecią zmianę / nockę), postanowiliśmy przejechać się na kawkę i lody do Szprotawy. Po drodze na pobliskim rowerowym przystanku spotkaliśmy trzy panie bikerki, z którymi chwilkę porozmawialiśmy i po czym pojechaliśmy dalej.W Szprotawie, w końcu miałem chwilkę by zajrzeć do nowo otwartego sklepu rowerowego na ul. Traugutta 3 i nieco się rozczarowałem - same romety itp, akcesorii porządnych brak!
Przy kawie i lodach towarzyszył nam nasz kolega Piotr, z nim nasza rozmowa się nieco przedłużyła i na szybkiego musieliśmy wracać do domu.
Zdążyliśmy zajechać jeszcze do Pepco, gdzie kupiliśmy kilka przydatnych rzeczy na nasze wyprawy (o tym w osobnym wpisie).
W drodze powrotnej zajechaliśmy standardowo na Orlen na hot-dogi.
W domu byliśmy przed godz.21:00.

Kategoria Przejażdżka

Witków rodzinnie - Wieża Rycerska po raz kolejny

Niedziela, 22 lipca 2018 · dodano: 22.07.2018 | Komentarze 2

Dzisiejsza niedziela zleciała rodzinnie. Po raz kolejny odwiedziliśmy Wieżę Rycerską w niedalekim Witkowie oddalonym 11km od Małomic. Mimo tabliczki "Teren prywatny - zakaż wstępu" udało nam się wejść na posesję i wykonać kilka fotek :)
Pogoda dopisała, w Witkowie poznaliśmy kilku młodych bikerów, którzy postanowili nas kawałek odprowadzić.

Kategoria Wycieczki

Pojeżdżawka po pracy

Piątek, 20 lipca 2018 · dodano: 20.07.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj z racji poprawy pogody, postanowiłem pośmigać po okolicy :)  Wyruszyłem samotnie, przejechałem wokół zalewu nie spotykając nikogo ciekawego postanowiłem udać się w kierunku Szprotawy.
Na wyjeździe z Małomic, zatrzymałem się na przystanku rowerowym tuż przed prostą w kierunku Sowin.
Po ok 10 minutach podjechało dwóch miejscowych bikerów Daria i Radek, wspólnie posiedzieliśmy i pogawędziliśmy o tematach rowerowych, wymieniliśmy się profilami na facebooku i po 40stu minutach ruszyliśmy wspólnie w kierunku Szprotawy.
Przed mostem 1000lecia zrobiliśmy sobie kilka fotek na pamiątkę umawiając się na wspólne kręcenie w wolny dzień.
Po rozstaniu się z nowo poznaną rowerową parą, ja postanowiłem przejechać przez Szprotawę i DK 12 robiąc kółeczko powróciłem do domu.
Warto było wsiąść na rower, dwóch nowych bikerów dołączyło do grona znajomych - być może wspólnie stworzymy jakąś grupkę pasjonatów, miłośników rowerownia, zwiedzania ciekawych miejsc poznając przy tym nowych ludzi i jednocześnie czerpiąc przez to wiele radości :)

Kategoria Przejażdżka

Okolice Szprotawy w SPD PD-M520

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 13.07.2018 | Komentarze 0

W niedzielę 8mego lipca, korzystając z ładnej pogody i wolnego od pracy dnia postanowiłem wziąć Kross'a i chwilkę pojeździć :)
Z Małomic podjechałem do serwisu w Bobrzanach, a z Bobrzan DK12 pojechałem w stronę Szprotawy kierując się na Leszno. Na początku mojej wycieczki, nie wiedziałem do końca gdzie chcę jechać, ale gdy byłem w Szprotawie, postanowiłem udać się na powojskowe lotnisko w Wiechlicach.
Pokręciłem się trochę po tych okolicach, po czym wybrałem drogę powrotną do domu zataczając pętlę, czyli pojechałem przez Bobrzany a do Małomic powróciłem przez Lubiechów i Śliwnik.
Po drodze zatrzymałem się przy Elektrowni wodnej w Henrykowie, po czym udałem się w drogę powrotną do Małomic, zahaczając o Orlen i krótki przystanek na hot-doga :)
W drodze powrotnej, następny przystanek zrobiłem w Puszczykowie - dzielnicy Szprotawy przy zabytkowym kościółku w którym kilka razy miałem okazję grać na mszy - tym razem był zamknięty, więc nie wszedłem do środka.
Ok godziny 21:00 byłem spowrotem w Małomicach :)

Oto przebieg mojej trasy wg Stravy :

....i kilka fotek :

Powojskowe Lotnisko w Wiechlicach :

Elektrownia wodna w Henrykowie :

Puszczyków - Zabytkowy kościółek z XIV wieku :

Kategoria Wycieczki

SHIMANO SPD PD-M520 - test i pierwsze wrażenia

Piątek, 6 lipca 2018 · dodano: 08.07.2018 | Komentarze 0

Zaczynam jazdę w pedałach zatrzaskowych, wybrałem najbardziej standardowe, poczciwe M520.
Jak na pierwsze wrażenie trochę dziwne, ale po pierwszej rundce już się przyzwyczaiłem i jak na razie lepiej mi się jeździ w SPD niż zwykłych platformach :)
Dodatkowo do pedałów dobrałem sobie platformy również marki SHIMANO model SM-PD22 ze względu na to, że zapewne do pracy nie będę zakładał butów z blokami, tylko normalne, a po drugie, to zawsze gdy pójdzie coś nie tak to się wypnę i nogę stawiam na platformę którą mam wpiętą z jednej strony każdego pedała.