avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Wrzesień, 2017

Dzień Turystyki z OGNIWEM :)

Niedziela, 24 września 2017 · dodano: 28.09.2017 | Komentarze 2

Dzień Turystyki w Żaganiu
W niedzielę 24 września br. po raz kolejny zaprosiliśmy mieszkańców Żagania oraz gości - miłośników turystyki z okolicznych miejscowości na obchody „Dnia Turystyki w Żaganiu”.
Z tej okazji, a także w przypadającej na ten czas dziewiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia TurystycznegoOgniwo przygotowaliśmy propozycję wspólnego, aktywnego spędzenia czasu oraz liczne atrakcje.
Uroczystości rozpoczęły się od wycieczki krajoznawczej, którą poprowadziliprzewodnicy: Stanisław Mikołajczyk oraz Stanisław Byczkowski.
Rowerzyści wyruszyli sprzed Pałacu Książęcego w Żaganiu i przemierzyli wszystkie trzy części parku, poczynając od ogrodu pałacowego, poprzez Bażanciarnię i park górny.
Po pokonaniu trasy o długości 15 km uczestnicy dotarli do Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu.
Tu odbyły się główne uroczystości obchodów Dnia Turystyki.
Przeprowadzone zostały zawody turystyczno-sprawnościowe, (m. in. slalom rowerowy, rzut dętką do celu, jazda rowerem „na czas”) oraz konkurs krajoznawczy z wiedzy o Żaganiu i powiecie.
W konkursie krajoznawczym pierwsze miejsce zajęła drużyna w składzie Ola Motyka, Kasia Bytniewska i Paulina Grodzka.
Zwycięzcy poszczególnych konkursów otrzymali nagrody ufundowane przez Powiat Żagański oraz UM w Żaganiu.
Obchody Dnia Turystyki jak również jubileusz Stowarzyszenia Turystycznego Ogniwo stanowiły doskonałą okazję do podsumowania minionego roku, podziękowań oraz wyróżnień dla osób i instytucji wspierających naszą działalność turystyczną.
Zarząd Stowarzyszenia wyróżnił:
Nadleśniczego mgr. Inż. Waldemara Babiarza z Nadleśnictwa Żagań za pomoc w organizacji obchodów Dnia Ziemi.
Iwonę Paczyńską i Ireneusza Wilka ze Stowarzyszenia „Łęknica się Kręci” za zaangażowanie i pomoc w organizacji wycieczek po Łęknicy i Parku Mużakowskim.
Stanisława Byczkowskiego i Stanisława Mikołajczyka – żagańskich przewodników za odkrywanie ciekawych miejsc oraz oprowadzanie turystów po atrakcyjnych zakątkach Ziemi Żagańskiej.
Za szczególne zaangażowanie w działalność stowarzyszenia wyróżnienia przyznano także członkom Ogniwa: Markowi Buszczakowi, Beacie Szubelak i Jarosławowi Niezgodzkiemu.
Na zakończenie uroczystości organizatorzy przygotowali dla swoich gości - uczestników obchodów - poczęstunek przy ognisku, który sfinansowany został ze zbiórki publicznej i wpływów z 1 procenta podatków.
W obchodach Dnia Turystyki, mimo nie najlepszej pogody wzięło udział 40 uczestników, członków stowarzyszeń turystycznych Piechur, Ogniwo, PTTKŻagań, PTTK Nowa Sól, uczniowie ze szkół podstawowych i średnich a także turyści niezrzeszeni. którzy przybyli na nasze święto m. in. ze Szprotawy, Bielawy i Wałbrzycha.
Oto kilka fotek z tego dnia (mam ich wiecej, ale nie mogę przesłać z powodu miesięcznego limitu przesyłania) :

Kategoria Wycieczki

Światowy Dzień Turystyki w Żaganiu

Piątek, 22 września 2017 · dodano: 23.09.2017 | Komentarze 2

Witam !

W imieniu Zarządu Ogniwa zapraszam w najbliższą niedzielę 24 września na obchody Światowego Dnia Turystyki w Żaganiu.
Honorowy Patronat obchodów Dnia Turystyki objął Burmistrz Miasta Żagania Daniel Marchewka.
Na święto turystów „Dzień Turystyki” już po raz dziewiąty zapraszamy także mieszkańców Żagania jak i gości z okolicznych miejscowości propagując przy tym turystykę oraz aktywny wypoczynek.
Z tej okazji, a także z okazji dziewiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia Turystycznego Ogniwo członkowie naszej organizacji przygotowali dla mieszkańców Żagania i powiatu żagańskiego propozycję wspólnego, aktywnego spędzenia czasu.

Plan obchodów Dnia Turystyki 2017

Rozpoczęcie imprezy o godz. 1000 w niedzielę 24 września br. przed Pałacem Książęcym w Żaganiu.
Godz. 1020 wycieczka rowerowa po Parku Książęcym, którą poprowadzą Przewodnicy: Stanisław Byczkowski i Stanisław Mikołajczyk.
Godz. 1230 zawody turystyczno-sprawnościowe oraz konkurs krajoznawczy - na terenie Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu
Godz. 1430 poczęstunek przy ognisku oraz wręczenie nagród, wyróżnień oraz materiałów promocyjnych.
Zakończenie obchodów Dnia Turystyki około godz. 1600.

Serdecznie zapraszamy do aktywnego udziału w obchodach Światowego Dnia Turystyki.

Zgłoszenie uczestnictwa w obchodach Dnia Turystyki prosimy przesyłać – w terminie do 23 września (sobota) na adres mailowy ogniwo.zagan@wp.pl podając imię, nazwisko, nr. szkoły, nazwę stowarzyszenia lub niezrzeszony; oraz wiek uczestnika i z jakiej jest miejscowości.

Kategoria Zapowiedzi

Łęknica - Bad Muskau

Sobota, 16 września 2017 · dodano: 21.09.2017 | Komentarze 0

W sobotę 16stego września, wspólnie ze Stowarzyszeniem Turystycznym "OGNIWO" z Żagania wybrałem się po raz trzeci do Łęknicy. Wyjazd jak pozostałe dwa, zaczął się w Żaganiu, gdzie zapakowaliśmy rowery na przyczepkę i dwoma samochodami udaliśmy się do Łęknicy.
Na miejscu czekali na nas przyjaciele z Team'u "Łęknica się kręci" Iwonka, Irek oraz Paweł, którzy w roli przewodników ukazali nam piękno okolicy. Zwiedziliśmy wspólnie Park Mużakowski jak i zamek po stronie niemieckiej.
Po przejechaniu lekko ponad 20km, zapakowaliśmy się spowrotem do samochodów i wróciliśmy do Żagania.
Moje przejechane km różnią się tym, że musiałem dojechać rowerem z Małomic do Żagania i spowrotem co dodało mi lekko ponad 30km!. Zapraszam do obejrzenia filmiku z wycieczki jak i zdjęć :)

Oraz fotki:

Kategoria Wycieczki

Ekwipunek na jednodniową wycieczkę rowerową

Piątek, 15 września 2017 · dodano: 16.09.2017 | Komentarze 10

Witam dzisiejszego wieczora :)
W związku, że jutro wraz z Towarzyszeniem Turystycznym Ogniwo z Żagania jadę do Łęknicy, postanowiłem podzielić się z Wami moim ekwipunkiem - czyli tym, co zabieram ze sobą na jednodniową wycieczkę rowerową.
W planie wyjazd o godz 8:30 z Żagania.
Z Żagania do Łęknicy, jak to stało się naszym zwyczajem, rowery pakujemy na przyczepkę, my w samochody i do samej Łęknicy dojeżdżamy w ten sposób. Na miejscu przesiadamy się na rowery i jedziemy zwiedzać :)
W planie jazda po Łęknicy, zwiedzanie Parku Mużakowskiego wraz z zamkiem.
Planowany powrót - późnym wieczorem. Ile z tego wyjdzie okaże się jutro, o czym napiszę na forum.
Dorzucam fotki wraz z krótkim filmikiem o tym samym tytule ;)

Tak prezentuje się mój ekwipunekPierwszorzędne narzędzia które mam zawsze pod rękąTroszkę elektroniki

Niedzielne odwiedziny w Bobrzanach

Niedziela, 10 września 2017 · dodano: 10.09.2017 | Komentarze 0

W południe wraz z Mają, postanowiliśmy że przejedziemy się do Bobrzan. W Bobrzanach posiedzieliśmy do wieczora, po czym wróciliśmy do Małomic :)

• Sprzęt Magnum MG 600 SE

Przejażdżka do serwisu

Niedziela, 3 września 2017 · dodano: 03.09.2017 | Komentarze 2

Dzisiaj pogoda fajna do jeżdżenia, w trakcie troszkę popadało (akurat w tym momencie byłem na serwisie ustawiałem zakres w tylniej przerzutce popijając poobiednią kawkę), Wracając powietrze świeże, brak opadów :)