avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl

Dzień Turystyki z OGNIWEM :)

Niedziela, 24 września 2017 · dodano: 28.09.2017 | Komentarze 2

Dzień Turystyki w Żaganiu
W niedzielę 24 września br. po raz kolejny zaprosiliśmy mieszkańców Żagania oraz gości - miłośników turystyki z okolicznych miejscowości na obchody „Dnia Turystyki w Żaganiu”.
Z tej okazji, a także w przypadającej na ten czas dziewiątej rocznicy powstania Stowarzyszenia TurystycznegoOgniwo przygotowaliśmy propozycję wspólnego, aktywnego spędzenia czasu oraz liczne atrakcje.
Uroczystości rozpoczęły się od wycieczki krajoznawczej, którą poprowadziliprzewodnicy: Stanisław Mikołajczyk oraz Stanisław Byczkowski.
Rowerzyści wyruszyli sprzed Pałacu Książęcego w Żaganiu i przemierzyli wszystkie trzy części parku, poczynając od ogrodu pałacowego, poprzez Bażanciarnię i park górny.
Po pokonaniu trasy o długości 15 km uczestnicy dotarli do Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu.
Tu odbyły się główne uroczystości obchodów Dnia Turystyki.
Przeprowadzone zostały zawody turystyczno-sprawnościowe, (m. in. slalom rowerowy, rzut dętką do celu, jazda rowerem „na czas”) oraz konkurs krajoznawczy z wiedzy o Żaganiu i powiecie.
W konkursie krajoznawczym pierwsze miejsce zajęła drużyna w składzie Ola Motyka, Kasia Bytniewska i Paulina Grodzka.
Zwycięzcy poszczególnych konkursów otrzymali nagrody ufundowane przez Powiat Żagański oraz UM w Żaganiu.
Obchody Dnia Turystyki jak również jubileusz Stowarzyszenia Turystycznego Ogniwo stanowiły doskonałą okazję do podsumowania minionego roku, podziękowań oraz wyróżnień dla osób i instytucji wspierających naszą działalność turystyczną.
Zarząd Stowarzyszenia wyróżnił:
Nadleśniczego mgr. Inż. Waldemara Babiarza z Nadleśnictwa Żagań za pomoc w organizacji obchodów Dnia Ziemi.
Iwonę Paczyńską i Ireneusza Wilka ze Stowarzyszenia „Łęknica się Kręci” za zaangażowanie i pomoc w organizacji wycieczek po Łęknicy i Parku Mużakowskim.
Stanisława Byczkowskiego i Stanisława Mikołajczyka – żagańskich przewodników za odkrywanie ciekawych miejsc oraz oprowadzanie turystów po atrakcyjnych zakątkach Ziemi Żagańskiej.
Za szczególne zaangażowanie w działalność stowarzyszenia wyróżnienia przyznano także członkom Ogniwa: Markowi Buszczakowi, Beacie Szubelak i Jarosławowi Niezgodzkiemu.
Na zakończenie uroczystości organizatorzy przygotowali dla swoich gości - uczestników obchodów - poczęstunek przy ognisku, który sfinansowany został ze zbiórki publicznej i wpływów z 1 procenta podatków.
W obchodach Dnia Turystyki, mimo nie najlepszej pogody wzięło udział 40 uczestników, członków stowarzyszeń turystycznych Piechur, Ogniwo, PTTKŻagań, PTTK Nowa Sól, uczniowie ze szkół podstawowych i średnich a także turyści niezrzeszeni. którzy przybyli na nasze święto m. in. ze Szprotawy, Bielawy i Wałbrzycha.
Oto kilka fotek z tego dnia (mam ich wiecej, ale nie mogę przesłać z powodu miesięcznego limitu przesyłania) :

Kategoria Wycieczki

RowerowyJa
| 20:32 środa, 4 października 2017 | linkuj Zawsze dlatego wcześniej piszę takie rzeczy na swoim blogu - może akurat ktoś w pobliżu będzie i będzie chciał skorzystać :)
Ja tez nie byłem, miałem zamiar jechać, ale jakieś przeźiębienie mnie już w piątek dopadło, do tego cały weekend lało a nie chciałem doprawić sie bardziej by w poniedziałek iść do pracy.
Jeszcze będą fajne wycieczki jeśli chodzi o Ogniwo i teren Żagania, jak coś dam znać :)
WolfPL
| 16:19 środa, 4 października 2017 | linkuj Byłem tego dnia w Żaganiu. Zrobiłem tego dnia 160,8 km. Szkoda, mogłem wpaść. Nie wiedziałem.
[url=] http://wolfpl.bikestats.pl/1623015,Nowy-rekord-dzienny-1608-km.html[/url]
Komentować mogą tylko znajomi. Zaloguj się · Zarejestruj się!