avatar Ten blog rowerowy prowadzi RowerowyJa z miasteczka Małomice. Mam przejechane 3062.60 kilometrów w tym 814.14 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.58 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RowerowyJa.bikestats.pl
  • Sprzęt Magnum MG 600 SE

Siecieborzyce i Witków z OGNIWEM

Niedziela, 25 czerwca 2017 · dodano: 02.09.2017 | Komentarze 0

Wycieczka rowerowa do Witkowa i Siecieborzyc.
25 czerwca br. wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Witkowa i Siecieborzyc w gminie Szprotawa.
W drodze do Szprotawy, po 11 kilometrach dotarliśmy do Janowca.
Tam obejrzeliśmy Zamek wybudowany w połowie XVI wieku na fundamentach wcześniejszej rycerskiej wieży mieszkalnej. Natomiast kilometr dalej po drugiej stronie rzeczki Młynówka Pałac w Chichach z pierwszej połowie XVIII wieku.
Kolejnym etapem podróży była Wieża rycerska w Witkowie.
Była to ówczesna siedziba mieszkalno-obronna z XIV wieku. Wieża wraz z zabudowaniami gospodarczymi otoczona była murem obronnym i fosą zasilaną z potoku Młynówka.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Siecieborzycach.
Pod koniec XVII wieku zbudowany tu został Pałac w miejscu starej budowli mieszkalnej. Na przestrzeni wieków Pałac był wielokrotnie przebudowywany i powiększany, by ostatecznie przybrał kształt – mieszankę stylów renesansowego i barokowego.